søndag 12. januar 2014

Ragnhild`s pulsvarmere med lett oppskrift

Fikk en veldig lett oppskrift muntlig fra min gode kollega Ragnhild, derav navnet.
 
Husker ikke helt hvor hun hadde fått dem fra,
men det var i forbindelse med hjelpesending til Ukraina.
Jeg skal prøve å gjengi oppskriften så godt jeg kan.
 
 
Jeg har brukt diverse restegarn som jeg hadde for hånden,
 og pinner som passer garnet.
Derfor varierer også størrelsene endel.
 
Legg opp 40 masker
(Strikk rett hele tiden --> riller)
Pinne 1: rett
Pinne 2: Strikk rett til du har 5 masker igjen på venstre pinne, kast, strikk de siste 5 maskene
Pinne 3: rett
Pinne 4: Strikk rett til du har 5 masker igjen på venstre pinne, kast, strikk de siste 5 maskene
Pinne 5: rett
Pinne 6: Strikk rett til du har 5 masker igjen på venstre pinne, kast, strikk de siste 5 maskene
Pinne 7: rett
Pinne8: Strikk rett til du har 5 masker igjen på venstre pinne, kast, strikk de siste 5 maskene
Pinne 9; rett
Pinne 10: Strikk rett til du har 5 masker igjen på venstre pinne, kast, strikk de siste 5 maskene
Pinne 11: fell av de 5 første maskene og strikk resten rett.
Etter dette strikkes omg 2 t.o.m 9 til ønsket lengde ( rundt håndledd)
Fell av og sy sammen.
 
Håper dette var forståelig og riktig:)

Ingen kommentarer: